Bałtyk Tall Ships

Jacht: Sigma 38 ODD

Górki Zachodnie – Świnoujście – Ronne – Gudhjem – Christianso – Hel – Gdańsk – Górki Zachodnie

13.06 – 20.06.2015

To był nasz kolejny VI już Rejs Morski Klubu Żeglarskiego Kamena, który swoją stanicę ma w Bryzglu nad jeziorem Wigry. Tym razem wybraliśmy się jednostką Sigma 38 ODD, którą członkowie naszego klubu pływali rok wcześniej. W skład tegorocznej załogi weszli: Komandor Klubu – Mietek, Kapitan – Mariusz, Agnieszka, Andrzej, Marek, Andrzej, Bogdan i ja (tym razem I Oficer)

Startujemy wczesnym popołudniem w Sobotę z Górek Zachodnich, chcemy dopłynąć w poniedziałek koło południa do Świnoujścia. Naszym celem jest wzięcie udziału w paradzie żaglowców na zakończenie regat Tall Ships 2015.

Humory dopisują, również naszej rodzynce Agnieszce.

… tu dokumentacja fotograficzna urywa się. Z Górek Zachodnich wypłynęliśmy o 15.00 w sobotę 13 czerwca, po 48 godzinach walki z zachodnim wiatrem czasami 6-7B.

W tym czasie na Bałtyku trwały manewry Baltops 2015, mieliśmy bliskie spotkanie z USS San Antonio, w czasie którego nasz Kapitan wymienił pozdrowienie z załogą amerykańskiego okrętu wojennego przy pomocy machania do siebie rączkami … (dopiero później, dotarła do nas informacja, że powinniśmy go ominąć w odległości co najmniej 2 mil).

Ale udało się dopłynęliśmy do Świnoujścia na czas i wzięliśmy udział w paradzie żaglowców.

dsc_2098 dsc_2096

Sedow

dsc_2108 dsc_2135

przepiękne widoki

my na paradzie

Dar Młodzieży

Fryderyk Chopin

Kapitan Borchard

Po wypłynięciu ze Świnoujścia obraliśmy kurs na zachodnie wybrzeże Bornholmu i zawinęliśmy do portu w Ronne …

… gdzie spotkaliśmy Zawiszę Czarnego, który również brał udział w paradzie żaglowców.

Następnie popłynęliśmy na wschodnie wybrzeże, gdzie Andrzej dał popis sztuki wędkarskiej, znajdując zarówno miejsce połowu dorsza, jak również przygotowując wiele potraw ze świeżo złowionych ryb.

Odwiedziliśmy Christianso powstałe w XVIII w